dimecres, 31 de desembre del 2008

Amanida de llenties amb pebrots del piquillo



Com diuen els italians i segons la seva tradició el dia de San Silvestre s'han de menjar llenties, ja que aquestes aportaran al nou any fortuna i sort. Nosaltres mengem el raïm i ells les llenties. O sigui el dia de cap d'any s'han de menjar llenties per si de cas. Jo ho trobo una mica fort com a sopar però pel migdia si que pot ser un primer plat. Per què no?.




Ingredients
  • 1 pot de llenties cuites, petites
  • 5 o 6 pebrots del piquillo
  • 1 ceba dolça petita
  • 1 pot de tonyina en oli d'oliva
  • uns quants cogombrets en vinagre
  • sal
  • oli verge extra (jo he fet servir primera premsada DO Siurana)
  • comí en pols

Com es prepara

Molt fàcil, ja que les llenties ja estan cuites. S'escorren, i mentrestant es pica molt finament la ceba i els pebrots.

Tallarem els cogombrets en trossos petits. Quan estigui tot picat, es barrejarà en un bol, al qual afegirem també la tonyina. Jo he posat tonyina en oli d'oliva. Finalment amanirem. Amb oli, sal i comí en pols.

En una recepta anterior ja us vaig comentar que a mi particularment no m'agrada molt freda, però va a gustos. Per això la faig just quan s'ha de consumir.

Salut i a gaudir!!!!!!! BON ANY 2009 A TOTHOM

4 comentaris:

josep ha dit...

Hola "olles"

M'agraden molt les amanides i aquesta que proposes ha de ser boníssima. La provarem!
Bon any 9

salvia ha dit...

Una buena opción para comer lentejas de una forma mas ligera!!!!! Feliz Año 2009!!!!!!!!!!! Un besazo!!!!

Anònim ha dit...

Les llanties són d'aquelles receptes que les pots fer de moltes maneres, aquesta me l'apunto, una amanida tébia per l'hivern amb uns ingredients boníssims. Bon any 2009 i fins aviat.

La cuina vermella ha dit...

Energia positiva per començar l'any! aquesta amanida de llenties és genial i acolorida!!